Tipy na snídani

09.04.2019

Snídaně není základ dne a snídat není nutné, mým nejčastějšm prvním jídlem dne je poctivý vývar okolo poledne. Snídani už ani neříkám snídaně, ale první jídlo dne. Ale to je fuk :-). Požádali jste mne o několik rychlých snídaňových tipů, tak tady jsou.

Chia - kokosové skleničky s ostružinami

Na 2 skleničky pudete potřebovat:

25g chia semínek, 10g strouhaného kokosu, 15g lyofilizovaných ostružin + na ozdobení, 400ml kokosového mléka (plechovka) nebo bílého jogurtu

Nejprve si v nádobě smíchejte chia semínka, kokos a prach z lyofilizovaných ostružin (ten získáte rozmačkáním/rozdrcením ostružin), to vše postupně zalívejte vodou, množství dle konzistence, chia semínka budou vodu brát do sebe a zvětší se jejich objem, směs by měla mít pudinkovou konzistenci, vodu kdykoliv dolijte.

Nyní už zbývá jen navrstvit kokosové mléko/ jogurt a vámi vytvořený chia pudink do skleniček. K ozdobení můžete požít ostružiny či libovolné ovoce, kokos, čokoládu,...

Hodnoty se u varianty s koko mlékem a jogurtem budou samozřejmě lišit, záleží na vašem výběru.

Mandlová kaše s lesními plody

Na 1 porci budete potřebovat:

40g mandlí, 10g kokosové mouky, 1 bílek, 100g mraženého lesného ovoce

Nejprve si uděláme rozvar z lesního ovoce (ovoce povaříme s vodou), do něho přimícháme kokosovou mouku a najemno umleté mandle, nakonec vmícháme bílek. Kdykoliv dle potřeby přidáme vodu pro optimální kašovitou konzistenci.

Salát co dům dal

Špenát, jahody, sýr oštěpok 60g, makadamové ořechy 15g, špetka himalájské soli

Cuketové placky

Na 1 porci budeme potřebovat

půlku menší cukety, 2 vejce, 10g mletého lněného semínka, sůl, pepř

Najemno si nastrouháme půlku cukety, vymačkáme z ní vodu, smícháme se dvěma vajíčky, 10g mletého lněného semínka, solí, pepřem dle libosti a opékáme na Ghí z obou stran.